Saturday 19 September 2015

[MEMANCING] Penangan Ikan Pacu di Empangan Air Kuning

buat kali pertamanya saya memancing di Empangan Air Kuning ni dan terus jatuh cinta... hohoho.. mana tidaknya ikan sini dasyat-dasyat belaka..haaaa..kat mana tempat ni ya?

lokasi  : Empangan Air Kuning, Taman Botani, Shah Alam, Selangor

fee masuk  : RM30 / Joran / Masuk

btw, tempat ni sebenarnya fly fishing center tapi......ahaha..tapi....saya tak main fly pun masa ni. saya membottom je uolssss... umpan jangan tanya la, ahaha.. saya guna kulit ayam dan hati ayam.. terima kasih pada pembekal kulit ayam (lanang) dan hati ayam (khaw hock seang).. tapi saya tengok orang guna anak seluang hidup dan pallet lebih dasyat.. kejap-kejap naik ikan.. sakit pulak hati kita.. ahaha..

ikan apa saya dapat  ?

jeng..jeng..jeng... saya berjaya naik kan 3 ekor ikan pacu yang saiz dia sedap sedap tarik tu... ahaha.. macam mana tu saiz sedap tarik tu? siapa kaki pacu tau la.. ahaha..

1st ikan pacu saya dapat masa mula-mula sampai.. guna kulit ayam.. 2nd pun guna kulit ayam juga.. dari tepian je.. yang 3rd tu saya guna hati ayam dan masa ni saya naik bot la ke tengah sikit..best gile tarik pacu atas bot..huhu..

nak cakap lebih pun tak best.. uols tengok gambar dan video je la ye..



1 comment: