Tuesday 9 February 2016

JALAN-JALAN : Cameron Highland

alhamdulillah.. saya baru je selamat sampai rumah dari percutian..tak kemana pun uolsss.. saya ke cameron highland je.. maklum le musim panas panas ni elok la menyejukkan diri di tempat yang sejuk..haha..

macam biasa la, sampai rumah je terus bongkar..apa barang yang dibelanjakan disana.. saya tak berbelanja banyak pun.. sikit sikit je..

saya beli bawa balik rumah;
- strawberry
- pokok duit
- tanah
- baja

itu sahaja.. jimat.. jap.. nanti pasni saya update kediaman disana, lokasi dilawati pula..

PENGINAPAN

saya menginap di Apartment Puncak Arabella, Cameron Highland

Apartment ni 2 tingkat.. 3 bilik tidur, 3 bilik air (ada water heater), dapur lengkap gile barang (peti sejuk,kuali,pinggan,cawan,cerek dll), meja makan besar, ruang tamu lengkap tv, astro, dvd player...

bilik tidur di tingkat atas ada 1 je.. besar gile, ada tandas, ada tv sendiri..

lagi 2 bilik tidur dan 2 tandas lagi kat tingkat bawah.

sambungan cerita cameron tadi... saya ke cameron bersama achik dan kawan-kawan.. jumaat jam 2 petang kami gerak dari KL dan sampai ke cameron jam 6.30 petang.. kami guna laluan tapah la..pastu singgah jap kat lata iskandar amik gambar air terjun..

sampai je cameron, kami amik kunci.. rehat jap... malam sikit kami keluar balik untuk dinner.. biasa la sana sejuk.. malam tu 17°c.. so kami decided makan steamboat la..panas panas.. sedap...

AKTIVITI DI CAMERON HIGHLAND

esoknya, sabtu.. kami mulakan aktiviti dengan breakfast dahulu.. di cafe time tunnel..  pekena strawberry coffee dan roti dulu.. dah kenyang baru boleh jenjelan..yeayyy...

lepas je breakfast,  kami terus beli tiket dan masuk ke Museum Time Tunnel ni.. museum ni di bawah tanah.. ada banyak sejarah dan barang lama di sini.. so sangat happy  membaca sejarah cameron dan bergambar... hihi.. gambar tu penting...

terus ke hari ahad.. afternoon tea dahulu di Ye Olde Smokehouse,  Cameron Highland..

banggunan ni dah more than 100 years old ok... cantik dan menarik nak bergambar..tapi kena la order makanan dulu...

saya order afternoon tea set.. ada kek, salmon sandwich,  strawberry scones dan cameron tea.. rm48 kalau tak silap saya.. agak mahal tapi takpe la, at least dapat amik gambar..ehehehe..

lepas makan, kami terus ke Mountain Strawberry Farm berdekatan dengan ladang boh sg palas tu..

disini dari awal lagi kali disambut pekerja sini.. dia bawa ke farm... bestnye sini kami boleh memetik sendiri strawberry,  carrot, tomato, dan apa sahaja yang kita nak beli... pengalaman tu.. berharga beb....

sebenarnya semalam kami dah ke Cactus Point ni.. beli pokok berduri macam kaktus dan pokok bunga ros.. tapi bila dah balik rasa macam tak cukup..so hari ni kami repeat ke sini.. beli lagi pokok bunga kekwa, pokok duit dan pokok nyamuk..

masa tak mengizinkan.. dah lewat so kami kena pulang KL.. otw jalan balik tu kami singgah evening tea dulu kat ladang teh... minum teh tarik float dan cheese cake.. memang terbaikkkk..

ok la.. now da 4 pagi.. mata da x larat.. sampai sini je la saya sharing trip pendek kami di cameron highland 3 hari 2 malam.. nite...

BACA ARTIKEL LAIN SAYA BERKENAAN CAMERON HIGHLAND..